Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
3080251308   Pensament científic i experimentació a l'aula
2015-2016   Assessorament. Educació Infantil-Primària
  
   2/2/2015 - 26/4/2016 (21 hores) de 17:00h a 19:30h
   ESC Les Roques Blaves
   c. dels Paraires, s/n (Esparreguera) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Baix Llobregat VII
  
  
  
Inscripció   10/09/2015 - 02/02/2015 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Amb aquesta formació es vol adquirir estratègies que permetin al claustre de l'escola organitzar el treball d'aula al voltant del coneixement científic i de l'experimentació amb la finalitat de crear centres d'interès científics que integrin el treball de la resta d'àrees.
  
Objectius   - Desenvolupar les habilitats científico-tècniques de l'alumnat
- Dissenyar activitats per a què l'alumnat resolgui situacions-problema en relació a la indagació de fenomens naturals i de la vida quotidiana, objectes i processos tecnològics, medi ambient i salut.
- Crear situacions per a què l'alumnat adquireixi i desenvolupi el treball mitjançant procediments científics
  
Continguts   Procediments científics:
- Treball de camp
- Indagació
- Experimentació
- Construcció de models
- Observació
  
Formador/a   Montserrat Pedreira
  
Avaluació   S’avaluaran els següents aspectes:
- Recursos elaborats que han estat aplicats a l'aula.
- Valoració i avaluació per part de professorat i alumnat implicat.
- Centres d'interes creats.
- Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el
desenvolupament de l’activitat formativa.
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
- Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
- En funció de les hores d’altres requisits, s’haurà de realitzar, individualment o en petit grup, un projecte o activitat d’experimentació a l’aula, relacionada amb els continguts treballats a l’activitat de formació; s’analitzaran els resultats i es recolliran evidències de la transferència. La persona formadora concretarà el treball i farà el seguiment.
  
Requisits de  certificació   - Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
- Es requerirà un qüestionari de satisfacció en el que s’inclouran aspectes relacionats amb la satisfacció, la transferència i l’avaluació de l’activitat.
  
E-mail   shernan1@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent